Complexe hard- en softwareproblemen ICT-supportmedewerker of ICT besturingssystemen en netwerken
Wat ga ik leren?
In deze module leer je geavanceerdere ICT-problemen analyseren en oplossen. Je bouwt voort op de basis uit de module Eenvoudige hard- en softwareproblemen, maar gaat dieper in op technische storingen, foutopsporing en gestructureerd probleemoplossend denken.
Volgende thema's komen aanbod:
- complexe foutmeldingen en systeemproblemen interpreteren
- probleemsituaties methodisch benaderen (bijv. met logboeken, hersteltools)
- oorzaken van conflicten tussen hardware en software achterhalen
- werken met opstartproblemen, foutieve updates of corrupte bestanden
- besturingssysteem herstellen zonder gegevensverlies
- tools gebruiken voor systeemherstel, registercorrectie en geavanceerde instellingen
- problemen met interne componenten (zoals geheugen, schijf, voeding, koeling) herkennen
- defecte onderdelen diagnosticeren en vervangen
- systeemcompatibiliteit beoordelen (drivers, BIOS-instellingen, firmware)
- keuzes maken tussen reparatie, vervanging of herinstallatie
- strategieën bepalen op basis van kosten/baten en context (thuisgebruik vs. werkplek)
- verantwoorde beslissingen nemen en acties documenteren
Contact
Heb je nog vragen? Ga dan naar het contactformulier
Inschrijven
Dit kan via het inschrijvingsformulier