Eenvoudige hard- en softwareproblemen ICT-supportmedewerker of ICT besturingssystemen en netwerken

Wat ga ik leren?

In deze module leer je hoe je typische technische problemen herkent én oplost die zich kunnen voordoen op een computer of digitaal toestel. Je leert hierbij vooral logisch nadenken en praktische oplossingen toepassen.

Volgende thema's komen aan bod:

  • vaststellen of het probleem hardware- of softwaregerelateerd is
  • signalen interpreteren (bv. foutmeldingen, traag toestel, geen beeld, geen geluid…)
  • hulpmiddelen gebruiken voor basisdiagnose (zoals Taakbeheer, apparaatbeheer…)
  • vastgelopen of traag werkende software herstellen
  • programma’s correct verwijderen en opnieuw installeren
  • updates uitvoeren en conflicten oplossen
  • apparaten aansluiten, testen en opnieuw configureren (bv. printer, muis, scherm)
  • kabels, stekkers en aansluitingen controleren
  • problemen met randapparatuur of componenten opsporen
  • simpele stappen toepassen om fouten op te lossen (bv. herstarten, resetten, instellingen controleren)
  • documentatie of online support raadplegen

Contact

Heb je nog vragen? Ga dan naar het contactformulier

Inschrijven

Dit kan via het inschrijvingsformulier